به گزارش گیل فام، در ابتدا سرهنگ سید جعفر حسینی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان توفیق روز افزون و خدمت رسانی را برای سرهنگ دوم محمد قدرتی آرزو نمود.

سپس جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان سرهنگ علی توشه ضمن عرض تسلیت و فرارسیدن روز خبرنگار  بیان داشت، ما باید مواظب پدیده هایی باشیم که در پیرامون ما به وجود می آید که دراین خصوص باید دوتا موضوع را مد نظر قرار دهیم.
یکی چگونگی شکل گیری پدیده و دیگری چرایی شکل گیری آن.
وی افزود:در هشت سال دفاع مقدس چه بر ما گذشت. در چه شرایطی از دفاع مقدس ما پیروز میدان شدیم .
ولی در چرایی شکل گیری پدیده اگر بگوئیم که دشمن به خاطر اختلافات مرزی جنگ را بر ما تحمیل نموده در اشتباه بسر می ببریم.
اگر به خیال اینکه ۲۵۰ هزار شهیدباجان فشانی فقط بروند از آب خاک ما دفاع کنند نیست البنه ممکن است یکی از اهداف باشد ولی تمام اهداف شهدا ی ما این نبوده،
آن زمان امام راحل وظیفه سنگینی بر دوش داشتند، تا تمدن بیداری اسلامی شکل بگیرد
و دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قوا آمدند تا جلو نفوظ انقلاب اسلامی وبیداری اسلامی را در منطقه و جهان بگیرند و جنگ را برما تحمیل نمودند.
وی با اشاره به جان فشانیهای شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: شهادت تنها مر گی است که اختیاری است، شهداو رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به دلیل ارتباطی که ازبالا می گرفتند نوع شهادت شان را می دانستند،شهدای ما با رهبری و فرماندهی امام راحل به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

وی بابیان اینکه در بعضی از موضوعات می شنویم که حضرت آقا مظلومانه دارند عمل می کنند مظلومانه دارند کشور را اداره می کنند سخت در اشتباه هستند، رهبر که دنیا با کوچک ترین تشرش تکان می خورد نشانه عظمت و شجاعت حضرت آقا است کسی که با پیش بینی ۲۵ ساله رژیم صهیونیستی در حیاط نمی بیند هر یک از فرمایشات حضرت آقا تمام معادلات دنیا را بهم می ریزد ، مقام معظم رهبری صراحتاً به سران رژیم صهیونیستی می گوید باید شنا کنند خودشان را نجات دهند البته اگر بتوانند .
وی در پایان تصریح کرد: همه در درون کشور و زیر چتر انقلاب، باید دست به دست بدهیم تا مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری ریشه کن شود زیرا مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد، شایسته مردم کشور ما نیست.